De uitdaging aangaan, dat is de reden dat Roy Bosgoed zijn eigen onderneming Bosgoed Logistics is gestart. Na jarenlang werkzaam te zijn geweest in logistieke functies, wil hij deze ervaring gebruik in zijn eigen bedrijf.
Op de vrachtwagen komt hij overal en ziet Roy Bosgoed producten, die een tweede leven verdienen. Bosgoed Logistics importeert producten, zoals (kunststof) pallets en transportkarren, voor de Nederlandse markt.
“De logistiek heeft me altijd al getrokken. Toen ik van school afkwam had ik nog geen flauw idee wat ik wilde gaan doen, dus ik ben op de vrachtwagen gaan rijden. Vervolgens ben ik bij een bedrijf in geschenkverpakkingen gaan werken, in het magazijn. Daar heb ik in totaal 8 jaar gewerkt en daar ben ik echt gegroeid in de logistiek. Ik groeide door naar leidinggevende in het magazijn en stuurde vier mensen aan. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de planning van het orderpicken, voorbereiding van leveringen, indeling van het magazijn, opslagbeheer en het transportbeheer. Eigenlijk allemaal zaken die vaak worden onderschat door bedrijven. Als je dit kunt optimaliseren als bedrijf, dan kan dit grote besparingen opleveren.”
Vervolgens ging hij aan de slag bij Visser bedrijfsdiensten, waar hij drie jaar lang verantwoordelijk was voor de inzet van logistiek personeel op detacheringsbasis. “Ik was daar verantwoordelijk voor de planning en aansturing van ongeveer 60 mensen, die bijvoorbeeld werden ingezet als heftrukchauffeur of bij het laden en lossen van zeecontainers.”
De laatste jaren is hij als logistiek manager verantwoordelijk voor alle logistiek bij Hortilife, een bedrijf dat turnkey kassenbouw levert. De grote uitdaging is dat Hortilife deze systemen levert in Oost-Europa. In Deventer wordt alles voorbereid en vervolgens gaat het op transport. “Dan moet je voor je zien dat er soms wel 100 vrachtwagens ingezet moeten worden om het complete systeem te vervoeren. Dat is een behoorlijke logistieke puzzel en daar kon ook nog wel het nodige aan verbeterd worden.” Bosgoed verbeterde bij Hortilife het voorraadbeheer, ontwierp de indeling van de nieuwe hal en bedacht een slimme oplossing om zeecontainers te beladen en pallets klaar te zetten voor bevrachting.